Att leva med en funktionsnedsättning

Hej,

 

Jag är en kvinna i fyrtioårsåldern, som sedan tio år tillbaka lever med (plågas av) tietzes syndrom. Det betyder att jag har smärta i brosket vid bröstbenet, vilket har lett till att jag mer eller mindre konstant har kramp i bröstmuskulaturen. Tietzes syndrom är normalt en sjukdom som ganska snabbt klingar av och försvinner. Även om jag är optimist, inser jag att jag nog efter tio år även i fortsättningen kommer att få dras med problemen.

 

Den här bloggen ska först och främst handla om hur det är att leva med ett handikapp, vilket som helst. Det vill säga, vilka problem uppstår på grund av handikappet till exempel hemma, på jobbet, på semestern eller vid träning, och hur kommer man runt dem. Jag tänkte berätta om de problem som jag själv stöter på och om hur jag löst dem. Men, jag hoppas att också andra vill bidra, både med sina problem och sina eventuella lösningar. Snälla, bidra!

 

Drömmer om soligare dagar. / Sara
<p>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0